Segle XVIII

Gurb, estava molt mal comunicada, pràcticament tot eren camins de pagès i les poques carreteres que hi havien eren: Crta. de Sant Bartomeu, Crta. de Manlleu i la Nacional 152 . Era un poble amb més extensió agrícola que urbana, per això el sector primari era el que tenia més importància. Gurb va treure gran profit del tren ja que gràcies a ell van poder tenir connexió directe amb Barcelona la qual cosa era molt important a la hora de vendre els productes fora de la comarca. 

Mica en mica el nombre de industries va anar augmentant. El primer gran polígon va aparèixer l’any 1983,  Mas Galí, a partir d’aquí Gurb es va anar industrialitzant, això va provocar la creació de nous polígons com Sant Roc, El sot dels Pradals entre altres. Lògicament Gurb continuava sent un municipi agrícola i ramader, per això la seva indústria anava relacionada amb aquests camps, ja fos des de productes alimentaris pels animals, productes mèdics,… la industria agroalimentària va anar guanyant pes gràcies a grans empreses com Casa Tarradellas .

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *